HTML

A Nagy Futás

Ez a blog egyszerre edzésnapló és önmagam lelkesítése ahhoz, hogy végre lefussam 2008-ban a Budapest Maratont.

Friss topikok

  • agnus: én is hiányoltam a frissítést, gratulálok :) (egy unokatestvéred :)) (2008.10.26. 16:06) Sikeres maraton!

Linkblog

Sikeres maraton!

2008.10.14. 15:45 djend

Hát, nem jelentkeztem egy darabig.

Viszont a blog alaptémája sikeres volt, ugyanis 2 hónapos intenzív felkészülés után sikerült lefutni a Budapest Maratont! A beérkezés pillanatáról mellékelek egy remekbe szabott képet :)

Illetve csak mellékelnék, de még nem jöttem rá, hogy kell :( igyekszem hamar frissíteni.

A részletek: nettó időm 4:17:52 lett, és tekintve, hogy 4:12-4:30 közötti időt vártam, ez egészen remek. Voltak kérdéses napok, főleg a második hónap vége felé, amikor nem hittem el teljes szívvel, hogy meglehet, de aztán valahogy csak sikerült.

A verseny maga nagyon jól sikerült, hála lelkes kis szurkolói csapatomnak. Nóri nagyon lelkesen kísért végig, több helyszínen is felbukkant a táv során. Igazán hálás dolog, ha ilyen kedves felesége van valakinek ;)

Gerzson is sokat segített a biciklis kísérő szerepében a verseny utolsó negyedén, valamint Ede a Petőfi hídon, szüleim a Nyugatinál, illetve Nóri egész családja, akik szintén több helyen lelkesítettek.

Köszönöm mindenkinek, jönnek az új célok, és remélem, hogy a sportra szánt heti 5 óra a jövőben is még soká megmarad.

 

Közben az edzéskoncepciómat is átalakítottam, talán ennek volt köszönhető a hirtelen fejlődés, ami 6km utáni izomlázat egy - a körülményekhez képest - sima maratoni futásra fejlesztett fel.

Powerhiker oldalán (powerhiker.fw.hu) akadtam a Hadd módszerre, amit most igyekszem a gyakorlatba is átültetni. Aki részletesebben is akar tájékozódni, az ott megteheti, a lényeg az alacsony pulzuszámnál elvégzett aerob edzés és a hosszú, lassú futások.

Ennek alapján a heteim így néztek ki egymás után 8 alkalommal:

10 km könnyű, 147-es pulzus (ez 2x hetente)

10 km toló edzés, az első időszakban 152-es pulzussal

hosszú futás (sorrendben: 1.5, 2, 2.5, 3, 1.5, 2 és 1.5 óra) 147-es pulzus.

Még mindig nem vagyok gyors, de az eredményeim látványosan fejlődnek. A maratoni átlagom közel van a 6:00-ás kilométerekhez, ami meglehetősen biztonsági volt, de első futásnak kiválóan megfelelt. Célom végre tartósan 5:00 alá gyorsítani magam, erre edzésen még csak egyszer volt példa, amikor 1000m-en 4:45-öt mentem.

Közeledik a november, amikor félmaratoni PB-met le szeretném szorítani 1:52-1:55 köré, ami nem lesz egyszerű, de nem is reménytelen. Tegnap este indult el a munka, egy héttel a maraton után. Hadd módszerét folytatom, de az idő rövidsége miatt kénytelen vagyok emelni a pulzuson, hogy szokjam a tempót. Majd meglátjuk, mi történik.

És a jövő évi célok: Kinizsi 100, Balaton-átúszás harmadszorra, valamint 1:45 alatti félmaraton :) 

Na, mentem, de most már talán rendszeresebben írom szegény kis blogomat. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyfutas.blog.hu/api/trackback/id/tr99713622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agnus · http://agnus.freeblog.hu 2008.10.26. 16:06:53

én is hiányoltam a frissítést, gratulálok :)
(egy unokatestvéred :))
süti beállítások módosítása